Het verloop van de voorbereiding 2 - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Het verloop van de voorbereiding 2 - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Het verloop van de voorbereiding 2

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke

13 September 2017 | Nederland, Woerden

September 2017.
“Hi guys I am pleased to inform you that the results are out for our Grade 9 exams and the pupils performed extremely well, we got the best results in the whole of the district. Our first person got aggregate 8 and the second person got aggregate 9 and many other students got very good marks.”

Dit bericht komt vanuit de school in Sutusinjang, een van de schooltjes die door onze vereniging wordt ondersteund.
Het is fantastisch dat de resultaten zo goed zijn op de school. Dit is toch waar we het voor doen. Met z’n allen het onderwijs en dus de leerlingen naar een hoger plan brengen.
Mede daarom rijden we 7500 kilometer naar Gambia.

Onze Mercedes begint al aardig vol te raken met hulpgoederen, vooral met medische spullen. Ook deze week gaan we nog naar Heerhugowaard om bij Birgit spullen te halen. Zij heeft voor ons vooral klein verband en zalfjes voor het brandwondencentrum. Marieke uit Linschoten heeft nog extra spullen staan vanuit het ziekenhuis, Iris uit Alphen ad Rijn heeft incontinentiemateriaal ed. klaar staan. Zo ziet u dat hulp vanuit het hele land wordt aangeboden.

Vanuit Gambia hebben wij de vraag om o.a. metaline verband (behandeling brandwonden) gekregen, dus u helpt hiermee echt veel leed (lees pijn) bestrijden, wanneer u dat heeft staan of kunt krijgen, laat het ons weten.

Voor wat de sponsering van de challenge betreft, we zijn op de goede weg. Waren we de vorige keer (financieel gezien) op weg naar Marrakesh, nu zijn we aangekomen in de Westelijke Sahara, dat wordt zandhappen en mogelijk uitgraven van de auto.
Maar u kunt ons helpen om ook daardoor heen te komen, zodat we verder kunnen op weg naar Mauritanië.
Steun ons door een donatie te doen op onze Challenge rekening: NL66RABO1339 6160 09 t.n.v. Geef voor Gambia o.v.v. donatie Challenge.

Dankbare groet,
Fred, Gerhard, Joke en Debbie

Joke

Wij willen ons inzetten voor een betere toekomst voor de kinderen van Gambia. Hiervoor verzamelen en verzenden we hulpgoederen naar Gambia en werven we sponsorgelden voor het opknappen van o.a. kleuterscholen. Zelf reizen we regelmatig naar Gambia om de projectvoortgang ter plaatse te bekijken en waar mogelijk onze handen uit de mouwen te steken. De projecten worden in samenwerking met de Stichting Vrienden van Gambia uitgevoerd.

Actief sinds 15 Juni 2012