Informatie over onze sponsor Challenge naar Gambia - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Informatie over onze sponsor Challenge naar Gambia - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Informatie over onze sponsor Challenge naar Gambia

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke

06 Augustus 2017 | Nederland, Woerden

Wij, Gerhard en Fred hebben nog 76 dagen voor we vertrekken.
Maar voordat het zover is moeten er nog wel wat dingen aan de auto worden gedaan. Er moeten ook allerlei papieren in orde worden gemaakt c.q. aangevraagd, om door de verschillende landen te mogen rijden.

De auto staat nu in de loods, zodat we eraan kunnen werken. Met een originele dak drager en een frame van de oude hondenkar, hebben we een mooie imperiaal gemaakt, zodat er twee reservebanden op het dak kunnen. Dat geeft ons weer meer ruimte voor hulpgoederen. Er waren nog wat losgelaten stukken bekleding, dit hebben we weer netjes kunnen vastmaken met Bisonkit. Bij Willem, onze vaste garage, laten we de startmotor reviseren. Volgende stap is de auto meer eigen te maken, zodat we o.a. zelf brandstoffilters en oliefilter kunnen vervangen. Ook moeten we de rest van de auto nagekeken op mogelijke afwijkingen, die voor problemen zouden kunnen gaan zorgen. En natuurlijk voor onderweg een goede autoradio inbouwen, want muziek hebben we nodig voor onderweg, anders is het zo stil in de woestijn.

Naast de auto zijn er nogal wat andere dingen die er bijkomen kijken voor zo’n reis. Fred heeft inmiddels een pop-up tentje gekocht voor onderweg, Gerhard had er al één. Spullen om te kunnen koken, extra kleding zodat we niet te veel hoeven te wassen. Gewoon kleding weggeven is makkelijker onderweg. Onze inentingen nagelopen, we gaan door nogal wat risicolanden heen, dus zeker niet onbelangrijk ook daarnaar te kijken. Verschillende papieren ingevuld en een aantal keer gekopieerd. Extra papieren voor toelating in Marokko, zodat we daar een eigen registratienummer krijgen. Er is dus nog wel een en ander te doen.

Maar voor deze sponsor Challenge hebben we u hulp nodig.
Het doel is om met de challenge minimaal € 3.000 op te halen, zodat we de komende twee jaar de volgende veranderingen kunnen verwezenlijken op de drie scholen.

Projecten waar u met uw gift aan bij kunt dragen:
Bij de Sinchu school willen we in het derde gebouw (hier zijn twee lokalen in gevestigd) de vloeren laten betegelen.

Bij de Tawuto school zijn we aan het onderzoeken hoe er op een duurzame manier gekookt kan worden, om de kinderen eten te kunnen geven tussen de middag. Iets wat voor ouders een extra stimulans is om hun kind naar school te sturen.

Verder zoeken we naar een manier om het drinkwater dat uit de put komt, te filteren. De bacteriën veroorzaken nu regelmatig ziektes bij de kinderen.

Op de drie scholen is het meubilair aan vervanging toe. Dit willen we begin 2018 gaan herstellen en/of vervangen. Verder gaan we extra kasten voor de lesmaterialen maken. De renovatie zal vrijwillig door een Nederlandse timmerman worden uitgevoerd. Binnen onze projecten betrekken we altijd de lokale bevolking om de arbeidskosten zo laag mogelijk te houden en de ouders van de schoolgaande kinderen verantwoordelijk te laten zijn voor de school en de projecten. We verwachten van hen geen financiële bijdrage, maar wel een bijdrage in arbeid.

Blijvend zullen we natuurlijk aandacht schenken aan: Renovatie, verbetering van hygiëne, aanleggen van speeltuinen, moestuinen of onderhoud van de gebouwen. Daarnaast faciliteren wij in sommige gevallen in lesmateriaal, en wat er nog meer komt kijken om een school draaiende te houden.

Wil je meer weten over de projecten die wij al gerealiseerd hebben, kijk op www.geefvoorgambia.nl. Als vanzelfsprekend is ook onze volledige boekhouding hierin te zien. Vragen? Bel of mail gerust!

U bent vast net zo enthousiast geworden over onze projecten als wij dat zijn!

U kunt ons steunen door een bijdrage over te maken op onze Challenge rekening:
NL66RABO 1339 6160 09 t.n.v. Geef voor Gambia.
Onze vereniging heeft een ANBI-status, dit maakt uw gift mogelijk aftrekbaar van de belasting.

Heeft u een bedrijf en wilt u bijvoorbeeld een bedrijfssticker op onze auto, het kan allemaal. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Alvast bedankt voor uw bijdrage namens de schoolkinderen van Gambia!

Hartelijke groet,

Fred, Gerhard, Debbie en Joke