Sutu Sinyang school - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Sutu Sinyang school - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Sutu Sinyang school

Door: Fred en Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

07 November 2015 | Gambia, Brikama

Op vrijdagmorgen schoolspullen en tuingereedschap gekocht en vervolgens naar Sutu Sinyang gereden.
Hier werden we met groot enthousiasme ontvangen door schoolleiding en leerlingen.
Alle schriften, A1 en A4 papier, pennen, potloden, gom, laptop (2e hands gekregen van familie), scharen, markers, enz. enz. werden met veel dankbaarheid in ontvangst genomen. Er is hier, zeker in het binnenland een grote behoefte aan.
Nadat we alle spullen hadden uitgeladen, kregen we een prachtig dramaspel door de studenten opgevoerd. In dit stuk werd uitgebeeld en verteld over het voorkomen en behandelen van Malaria en vooral hoe het niet en hoe het wel zou moeten zijn. Ook werd er een lied door alle kinderen over malaria gezongen.
We werden rondgeleid over het terrein en door de klasjes. Het zag er allemaal keurig uit. De muren waren nog nauwelijks beschadigd, dus daar hoeven we zeker de komende tijd niet in te investeren, maar reserveren natuurlijk wel voor het onderhoud.

De Mother garden (schooltuin) die mede door onze donaties vorig jaar was gestart, heeft al een goede oogst opgeleverd. Nu weer werd de grond opnieuw bewerkt om ingezaaid te kunnen worden. Het meegebrachte tuingereedschap, gieters en kruiwagen komen dan ook erg goed van pas.

Ook hier is een kinderspeelplaats een grote wens, maar om dat te realiseren moet er eerst een afscheiding komen tussen de lagere school en de kleuter-primaire school (kinderen 3 tm 7 jaar). De schoolleiding en dorpsoudste gaven aan dat een muur wel door de dorpsgemeenschap zelf kon worden opgebouwd, echter de financiën voor zand en cement ontbreken. Aan ons (u, jullie) dus het verzoek hier donaties voor te vinden.

Weer heel veel dankbare kinderen gaan een goed schooljaar tegemoet, dankzij u, jullie donaties. Bedankt namens hen.

Joke

Wij willen ons inzetten voor een betere toekomst voor de kinderen van Gambia. Hiervoor verzamelen en verzenden we hulpgoederen naar Gambia en werven we sponsorgelden voor het opknappen van o.a. kleuterscholen. Zelf reizen we regelmatig naar Gambia om de projectvoortgang ter plaatse te bekijken en waar mogelijk onze handen uit de mouwen te steken. De projecten worden in samenwerking met de Stichting Vrienden van Gambia uitgevoerd.

Actief sinds 15 Juni 2012