Het randje van het Europesche continent is bereikt - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Het randje van het Europesche continent is bereikt - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Het randje van het Europesche continent is bereikt

Door: Joke, namens Gerhard en Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke

23 Oktober 2017 | Spanje, Tarifa

“Randje Spanje bereikt! Enerverende 3 reisdagen gehad. Prachtige uitzichten. De oude Benz tokkelt heerlijk vooruit, we raken er al aan gehecht. Morgenochtend vroeg gaan we over met de boot. In Marokko geven we jullie weer een update!”
Dit berichtje werd zojuist door Gerhard op FaceBook geplaatst.

Even een opsomming van de berichtjes die wij doorkregen de afgelopen dagen:
Zaterdag 21 oktober
10.40uur Grens met België over. De zon schijnt en ze hebben er lol in
11.42uur Zojuist Frankrijk ingereden
14.51uur relatief makkelijk Parijs gepasseerd
15.48uur 40km voor Orleans en nog ongeveer 500km tot Bordeaux, heerlijk in het zonnetje
21.00uur Hotel in Bordeaux bereikt, eindpunt van de dag
Heerlijk met elkaar, minus 1 team gegeten en in hotel overnacht.
Vandaag was Team Flower Power helaas in Frankrijk naar een garage versleept

Zondag 22 oktober
8.45uur even met de startkabels een collega team opgestart. Met mooi weer en goede zin weer op weg.
11.05uur Zijn in Spanje
11.59uur De tunnels naar Burgos in, terwijl de koffie doorloopt
Met de klassieker “Ajax-Feyenoord” op de achtergrond (fred Ajax fan- Gerhard fanatiek Feyenoorder) is er toch een gezonde spanning in de auto.
16.38uur Madrid door, zonder dat de uitslag A-F een kloof heeft kunnen slaan tussen beide.
17.00uur gearriveerd op de camping 24gr. Tentjes openslaan en wokken. Nee wokken gaat het niet worden, winkels zijn gesloten en de proviand voorziet niet in een volwaardig maaltje voor 2 uitgehongerde Challenge chauffeurs. Dus lekker restaurantje opgezocht.

Maandag 23 oktober
Met een strak blauwe lucht op weg naar zuidelijk Spanje
13.36uur met een groepje challenge auto’s op zoek naar gestrand team. Een eerder pech gevalletje is weer op weg. Nog een ander team gestrand met een lekke koppakking, doorgereden terwijl koelvin was uitgevallen.
14.00uur gaan de nog overgebleven auto’s verder
17.13uur De Middellandse zee en Marbella in zicht.
Vroeg in de avond de camping in Tarife Andalusië bereikt. Ook hier weer de tentjes opgezet. Omdat er erg veel wind uit zee over de camping waait, wordt er ook nu weer in een restaurantje gegeten.
Morgen dus de oversteek naar het Afrikaanse continent.

Omdat Debbie, Nathan en Joke woensdag naar Gambia vliegen, zal het volgende verslag op z’n vroegst donderdag worden geplaatst.

• 23 Oktober 2017 - 22:15

Mieke:

Nou boys gaat nog goed met jullie oude ster! En jullie maken aardig wat km op een dag, veel plezier en vergeet vooral niet te genieten

• 24 Oktober 2017 - 08:42

Els:

Klinkt goed guys! De oude sterke Mercedes doet het goed en jullie hebben het gezellig. Stuur hier maar wat zon naar toe, hier regent het

• 24 Oktober 2017 - 17:39

Louis En Marina:

zoals ze zeggen: de eerste daalder is een klap waard.
    Veel plezier met elkaar.

Joke

Wij willen ons inzetten voor een betere toekomst voor de kinderen van Gambia. Hiervoor verzamelen en verzenden we hulpgoederen naar Gambia en werven we sponsorgelden voor het opknappen van o.a. kleuterscholen. Zelf reizen we regelmatig naar Gambia om de projectvoortgang ter plaatse te bekijken en waar mogelijk onze handen uit de mouwen te steken. De projecten worden in samenwerking met de Stichting Vrienden van Gambia uitgevoerd.

Actief sinds 15 Juni 2012