Het verloop van de voorbereiding 4 - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Het verloop van de voorbereiding 4 - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Het verloop van de voorbereiding 4

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke

08 Oktober 2017 | Nederland, Woerden

Naar aanleiding van het stukje over hoe we rijden naar Gambia, is het leuk om te zien dat er nog meer vragen leven onder de lezers betreffende de Challenge.
- Wanneer vertrekken we precies en hoelang rijden we er over?
We vertrekken op zaterdag 21 oktober in de vroege ochtend naar Zwijndrecht, waar alle deelnemers verzamelen en uitgezwaaid worden door familie en bekenden. We rijden in drie weken naar Gambia, waar we zaterdag 11 november (hopelijk) ongedeerd en vol avontuurlijke verhalen, aankomen in Bijilo in Gambia.
- Waar en hoe overnachten jullie?
Gerhard en ik overnachten voornamelijk in onze POP-UP tenten, ofwel opgooien en de volgende morgen snel opvouwen. We hebben ons eigen gaspitje, pannetje, bestek, bordjes en natuurlijk de wok! Daar komt ook de naam Wokky en Happy vandaan. Ook hebben we een mini koffiezetapparaatje voor in de auto op 12 volt, dus ook daaraan hebben we geen gebrek.
Soms slapen we in grote Bedouïn tenten met z’n allen. Een andere keer gaan we op de kamelen de woestijn in, waar we worden gedropt in een Oase. Daar eten we met de plaatselijk bevolking en slapen in nomade tenten. Een Avontuur? Ja zeker, dat gaat het echt worden.
Maar het doel is en blijft de ondersteuning van het onderwijs in Gambia.
- O ja, kleding (wassen) dat was nog een puntje in de vragen. Helaas, wassen gaan we niet doen. We wisselen elke dag van kleding, de oude kleding gaat in de boom. Deze wordt zeker door de plaatselijke bevolking meegenomen of ze gaat direct in de vuilniszak. Dus kwestie van tellen en de juiste hoeveelheden meenemen.
Tot zover de vragen. Mocht u nog iets willen weten, dan horen of lezen we het graag.
Groet,
Gerhard en Fred

• 08 Oktober 2017 - 14:37

Ineke Derksen :

Wat een leuk verhaal.
    Team Friends en Route, herkent de vragen.
    Ben benieuwd naar de wok gerechten.
    Lees dit als we willen wel een keer onderweg een hapje proeven

• 08 Oktober 2017 - 17:47

Kees En Theresa:

Succes met de laatste loodjes.
    Nog een vraag: hoe laat vertrekken jullie uit Zwijndrecht, vlakbij onze woonplaats. Als het even kan zouden wij het heel leuk vinden om jullie daar ook uit te zwaaien!!
    Groetjes!

• 08 Oktober 2017 - 19:18

Joke De Bruin:

Kees en Theresa, ze vertrekken tussen 9.00-9.30uur vanaf het Raadhuisplein in Zwijndrecht. Heel leuk wanneer jullie daar zijn om uit te zwaaien. Zien we jullie daar.

• 09 Oktober 2017 - 09:20

Hans En Els:

Wat een mooi avontuur gaan jullie tegemoet. Ga je zeker volgen. Let wel op elkaar en op jezelf.
    Toi toi..

Joke

Wij willen ons inzetten voor een betere toekomst voor de kinderen van Gambia. Hiervoor verzamelen en verzenden we hulpgoederen naar Gambia en werven we sponsorgelden voor het opknappen van o.a. kleuterscholen. Zelf reizen we regelmatig naar Gambia om de projectvoortgang ter plaatse te bekijken en waar mogelijk onze handen uit de mouwen te steken. De projecten worden in samenwerking met de Stichting Vrienden van Gambia uitgevoerd.

Actief sinds 15 Juni 2012