Tanji, Yundum en Banjul - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Tanji, Yundum en Banjul - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Tanji, Yundum en Banjul

Door: Fred en Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 Februari 2014 | Gambia, Kololi

Op maandag zijn we al vroeg naar Tanji gegaan om Djelibha te bezoeken. We werden door haar en de familie op de compound heel hartelijk ontvangen (compleet met een Afrikaanse ronde dans). We hebben haar de meegebrachte (witte) kleding overhandigd, waar ze heel blij mee was. Zij kan dit batikverven en dan verkopen in haar kleine winkeltje\naaiatelier (Tineke bedankt) en daar had ze al veel tafelkleden voor ons klaarliggen. We hebben dan ook weer heel mooie uitgezocht en opdracht gegeven er nog enkele bij te maken met als hoofdkleur bruin, zoals men aan ons gevraagd had. Ook maakt ze nog een jurk welke besteld was door Joke W. en een tweedelig set met prachtig borduursel. We zijn reuze benieuwd hoe het eindresultaat over ongeveer 1 week zal zijn.

Op dinsdag zijn we eerst bij ons project van 2012 gaan kijken, de Old Yundum Nursery school. Hier hebben we met de (nieuwe) Head master Mr. Jerreh Jaof gesproken over de beide scholen, project 2012 en ons huidige project. Daarna zijn we naar de Nursery school in Sinchu gereden. Hier hebben we samen met het schoolhoofd, meneer Bahry de klaslokalen, de muur en de nieuwe docenten toiletten bekeken. Het is allemaal heel mooi geworden, de gebouwen zijn van binnen en buiten in mooie frisse kleuren geschilderd, ook de muren en de poorten zagen we erg netjes uit. De goede, maar kapotte meubeltjes waren door de meubelmaker keurig gerepareerd.

Ook zijn we nog naar Banjul gereden om een bezoek te brengen aan de Welfare Physical Center voor gehandicapten. Hier hebben we gesproken met de heer Gabriel Garbu, hij sprak zijn dankbaarheid uit voor de vele materialen welke hij weer via ons heeft mogen ontvangen. Ook hebben we doorgesproken waar op dit moment de grootste behoefte aan is. Wat goed om te zien hoe goed de krukken, protheses, schoenen en andere materialen hier hun weg vinden naar de vele gehandicapten in Gambia.

Eind van de middag heeft Marloes ons bezocht in ons hotel en hebben we gezamenlijk de huidige financiële stand doorgenomen.
Vandaag, woensdag hebben we een fijne vrije dag op en langs het strand doorgebracht. Ook morgen zullen we behalve nog enkele inkopen bij de kantoorboekhandel, niet zoveel gaan doen, maar dat kan zomaar veranderen. Dat zullen we in ons volgende verslag aan u laten weten.
Vanuit zonnig, maar o zo arm Gambia bedankt en gegroet,

Fred en Joke

• 06 Februari 2014 - 09:06

Antoinet :

Veel succes en toch ook een beetje genieten van de warmte& Zon groetjes

• 06 Februari 2014 - 22:44

Debbie:

Ziet er goed uit!!!

• 09 Februari 2014 - 20:37

Joke De Bruin:

Bedankt voor jullie lieve reacties

Joke

Wij willen ons inzetten voor een betere toekomst voor de kinderen van Gambia. Hiervoor verzamelen en verzenden we hulpgoederen naar Gambia en werven we sponsorgelden voor het opknappen van o.a. kleuterscholen. Zelf reizen we regelmatig naar Gambia om de projectvoortgang ter plaatse te bekijken en waar mogelijk onze handen uit de mouwen te steken. De projecten worden in samenwerking met de Stichting Vrienden van Gambia uitgevoerd.

Actief sinds 15 Juni 2012