Het offerfeest is voorbij - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Het offerfeest is voorbij - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Het offerfeest is voorbij

Door: Fred en Joke de Bruin

Blijf op de hoogte en volg Joke

29 Oktober 2012 | Gambia, Kololi

Na alle feestelijkheden rond het offerfeest, is het werkproces hier weer op gang aan het komen.
Vandaag weer bij de Old Yundum nursery school geweest, zie bijgevoegde foto’s. Ook aan de buitenzijde ziet het er al mooi uit. Binnen zijn we al bijna klaar, enkel de schoolborden nog zwart maken. Donderdag gaan we naar de meubelmaker, kijken naar het materiaal voor de schoolmeubels. Nu hopen dat er nog sponsorgeld te vinden is voor de vloeren.

We hebben ondertussen onze planning, na diverse telefoontjes, geactualiseerd.
Morgen gaan we zien of we Ansunama en Ken Njie(beide nog analfabeet) kunnen inschrijven op de school voor volwassenen van FAEG (een project van Thea Mom).
Om naar het Sukuta Healt Center van Marie Joof en Thea Mom in Brufut te gaan, worden we volgende week dinsdag opgehaald. Daar willen we graag een kijkje gaan nemen, want veel medische hulpgoederen zijn door ons daarheen verzonden.Beschikbaar gesteld door o.a. een apotheker en dokterspraktijk in de Rubenstraat te Woerden en een Centrum voor Forensische Psychiatrie in Amsterdam, spullen als weegschalen, bloeddrukmeters, insuline meetapparaten en naalden. We hopen dat ook de laatste spulletjes voor haar (o.a.zeer kleine baby kleertjes geschonken door Joke W.) nog op tijd binnen zullen komen.
Dan moeten we met Marloes samen nog een afspraak inplannen om naar Handicapt RCTH (revalidatie Hospitaal) in Banjul te gaan. Hier zijn o.a. rolstoelen en orthopedisch materiaal heen gezonden, o.a. geschonken vanuit het netwerk van de Urgenta www.stichtingwerkgroepurgenta.nl (hulporganisatie in Roemenië en Moldavië).
De kippenfarm in Abuko van Cees Laros en Mario van de Laar willen we natuurlijk ook nog bezoeken. Zij verzorgen met name de verzending van de containers naar Gambia. Met hun kippenfarm trachten ze de werkgelegenheid in Gambia een positieve impuls te geven.

• 29 Oktober 2012 - 23:08

Mieke:

Wat een mooi werk doen jullie toch. Fijn dat het allemaal zo goed verloopt.

• 30 Oktober 2012 - 12:06

Debbie:

Zooooo dat schiet mooi op!

• 30 Oktober 2012 - 12:08

Susanty:

Wat een mooie foto's en wat geweldig om te zien dat jullie al zoveel werk hebben verricht! Ik wens jullie nog veel succes en veel plezier! Geniet van deze prachtige ervaring:-)

Joke

Wij willen ons inzetten voor een betere toekomst voor de kinderen van Gambia. Hiervoor verzamelen en verzenden we hulpgoederen naar Gambia en werven we sponsorgelden voor het opknappen van o.a. kleuterscholen. Zelf reizen we regelmatig naar Gambia om de projectvoortgang ter plaatse te bekijken en waar mogelijk onze handen uit de mouwen te steken. De projecten worden in samenwerking met de Stichting Vrienden van Gambia uitgevoerd.

Actief sinds 15 Juni 2012