Veel hulpgoederen voor Gambia - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu Veel hulpgoederen voor Gambia - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Joke Bruin - WaarBenJij.nu

Veel hulpgoederen voor Gambia

Blijf op de hoogte en volg Joke

20 Augustus 2012 | Nederland, Montfoort

De voorbereidingen voor "Happy Gambia" zijn in volle gang. Het belooft een muzikaal benefietfeest voor de kinderen van Gambia te worden op vrijdagavond 14 september, 20.00uur in Cultuurhuis De Brede Vaart in Linschoten. Met medewerking van o.a. Ebrima Kubra Mas, Anton Kamp op instrumenten als balafoon, Ngoni, Bolong.
DJ Mambini zal met zijn Afrikaanse Disco voor de muzikale omlijsting zorgen. De toegang is gratis. Inkomsten uit giften en consumpties komen geheel ten gunste van de projecten in Gambia.
Daarnaast hebben we weer 17 dozen met hulpgoederen naar Gambia kunnen sturen. Op de foto’s is te zien wat wij allemaal hebben mogen ontvangen o.a. van een psychiatrisch-forensische kliniek, maar ook van familie en vrienden.
Met onze contactpersoon in Gambia, Marloes Kok van “Vrienden van Gambia”, hebben we afgesproken dat we veel van deze spullen in oktober persoonlijk willen gaan afgeven bij o.a. Sukuta Health Center in Brufut, de RVTH Handicapt Clinic in Banjul en vanzelfsprekend bij de kleuterschooltjes in Gambia. Tijdens onze reis zullen we hier foto’s van maken om op deze site te kunnen plaatsen.
Daarnaast willen we tijdens onze reis onze kennis nog verder uitbreiden, zodat we vervolgens bij thuiskomst nog specifieker kunnen inschatten waar de meeste behoefte aan is in Gambia. Het verzenden van hulpgoederen is kostbaar en mogelijk is kennisoverdracht in Gambia om spullen zelf te vervaardigen en of in te kopen, een betere optie. Ook daarvan zullen wij graag verslag aan jullie doen.

• 21 Augustus 2012 - 08:04

Debbie Jansen:

Leuk om te lezen dat jullie weer zo veel hebben verstuurd nu en het persoonlijk gaan afgeven in Gambia in oktober!! Goed bezig!!!

• 21 Augustus 2012 - 08:45

Antoinet:

Hoi

dat is geen rommel zeg wat er heen is gestuurd!! Goed bezig...en nog succes tot oktober!!
    IS er nog behoefte aan multomap blaadjes,blocnote daar heb ik nog wel wat van ??!!??

Groetjes Antoinet

• 21 Augustus 2012 - 10:47

Joke De Bruin:

Hoi Antoinet, Bedankt voor je aanbod, een nieuwe container komt waarschijnlijk niet meer op tijd (voor onze aankomst) aan in Gambia. Wanneer we elkaar in oktober weer ontmoeten, wil je het mogelijk wel al aan ons meegeven, misschien kan er nog iets van mee in onze koffers.

• 21 Augustus 2012 - 20:11

Fred Zomer:

Jullie zijn druk bezig, zeg... Mooi zo. Ik zal nog eens kijken wat de laatste verhuizing voor spullen overlaat!

• 28 Februari 2013 - 13:47

Peter:

Goedemiddag,

Wij gaan a.s. zondag voor een korte vakantie naar Gambia, wij willen graag iets kleins meenemen voor de kinderen in Gambia. ik heb gehoord dat schriftjes en potloden erg welkom zijn, klopt dit ?
    Met vriendelijke groet,

Fam. P.Geerlings

• 28 Februari 2013 - 18:18

Fred En Joke:

Schriften, kleurpotloden zijn erg welkom. Maar je kunt daar op de markt schriftjes kopen en dan doe je 2x goed. Voetballen (ook daar te koop) is een groot feest. Bezit je babykleertjes of kun je aan navel klemmetjes en zo komen, dan kun je (geboorte) klinieken en weeshuizen heel blij maken. Rugzakken voor de schoolkinderen zijn ook leuk om te geven.
    Wil je meer weten, stuur even een mail naar jfgambia@xs4all.nl dat praat makkelijker dan via een weblog.

Mochten we geen contact meer hebben, dan wensen we je heel veel plezier.

Joke

Wij willen ons inzetten voor een betere toekomst voor de kinderen van Gambia. Hiervoor verzamelen en verzenden we hulpgoederen naar Gambia en werven we sponsorgelden voor het opknappen van o.a. kleuterscholen. Zelf reizen we regelmatig naar Gambia om de projectvoortgang ter plaatse te bekijken en waar mogelijk onze handen uit de mouwen te steken. De projecten worden in samenwerking met de Stichting Vrienden van Gambia uitgevoerd.

Actief sinds 15 Juni 2012